Kiitollisuutta

Makasin tänään suu auki kun yksi viisaudenhampaani ensin laitettiin palasiksi ja sitten revittiin ulos. Tajusin siinä kokevani hyviä asioita elämässä ja tunsin kiitollisuutta. Olin kiitollinen siitä, että on olemassa puudutusaineita, jotka vievät kokonaan tunnon pois leuasta. Olin kiitollinen myös särkylääkkeistä ja antibiooteista. Olin kiitollinen siitä, että minua operoinut lääkäri oli hyvä - hammas oli vähän hankalasti siellä poskessa, poikittain ja hermon kyljessä, mutta homma sujui ongelmitta. Ja mikä parasta, lääkäri myös osasi ottaa huomioon potilaan ihmisenä siinä, että kertoi aina mitä on tekemässä ja kysyi tuntemuksia.

Henkilökohtaisesti olen kiitollinen siitä, että verovaroja syydetään poskeeni, mutta hieman mietityttää, että olisiko tuollekin rahalle parempaa käyttöä jossain muualla. Mutta se on sellaista kalkyyliä, johon ei ehkä kannata lähteä. Ei ole ihmisille hyväksi sellainen, samaan tapaan kuin hyvin monimutkaisten ympäristövaikutusten ja globaalien tuotantoketjujen miettiminen arkipäivän kulutuspäätöksissä.

On myös jännää kuinka ihmiset, joita en tunne ja joille en ole tehnyt minkäänlaisia palveluksia palvelevat minua pätevästi ja ystävällisesti.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Kommentti

Blogiarkisto